تمارين الكلام من القلب

تمارين كلام، ايوة فيه تمارين كلام. لما معظم الناس بتتكلم لغة عشوائية و وبلهجة البلطجة والغجرية يبقى لازم يكون فيه تمارين للكلام.  وتمارين الكلام دي هى إلي هاتعلمنا نسمع لبعض ونختار كلماتنا ونحترم بعض ونتكلم للغة واحدة هى للغة الإحترام والنبل والرقي. لو عاوز تتعلم التمارين دي، خليك معنا وإبعت لنا وهانرد عليك ونتواصل.

وكمان لو إنك عاوز تتكلم تفتح قلبك…فيه ناس كتيرة عايشة مع ناس أكتر لكن وحيدة مش لاقية حد تتكلم معاه مش لاقية حد يسمع وكمان مشلاقية حد يفهم. لوعاوز تتكلم مع حد تفتح له قلبك يعني تفضفض عن نفسك تاخد راحة من همومك وأحمالك التقيلة، إحنا موجودين عشان نسمعك ونتكلم معاك ونرسم بسمة في حياتك ونحاول نغير حياتك للأجمل. في أى وقت عاوز تتكلم هاتلاقينا موجودين بنسمعك ونتواصل معاك.

إتكلم معنا إحنا هنا عشانك. وماتنساش وإنتي كمان ماتنسيش كل يوم عندنا جديد وياريت تقترحوا علينا أفكاركم وكل جديد نقدر منه نستفيد في تلبية رغباتكم وتطوير موقعنا ليكم وإليكم.

“إوعوا تروحوا في أى حيتة”

Emanتمارين الكلام من القلب

4 comments

Join the conversation
  • zouba - 26/02/2012

    السلام عليكم
    والله اود فعلا تعلم هذه التمارين. ساكون ممتنة

  • zouba - 26/02/2012

    السلام عليكم
    والله اود فعلا تعلم هذه التماربن

  • zouba - 26/02/2012

    سلام
    والله اود فعلا تعلم هذه التمارين

  • Eman - 26/02/2012

    الصديقة العزيزة

    اهلا وسهلا بيكي واتشرفت بتعليقك
    عشان تتعلمي تمارين الكلام انا اتيح على هذا الموقع انشاء صفحات لكل اعزائي القراء الذين يودون تعلم تمارين الكلام معي ولكن لكي نصل الي نتيجة جيدة ونبدا اول خطوة اود ان ترسلي لي اذا كان هناك ماتعاني انتي شخصيا منه في موضوع الكلام سواء في محيط حياتك المنزلية او الشارع او العمل الي اخره واذكري لي ماترينه من سلبيات في كلام الناس اليومي انتي تودي ان يختفي وتحبي انتي ان تشاركي في توعية الناس معي كذلك من خلال موقعنا هذا وذلك بإنشاء صفحي بغسمك على هذا الموقع نتناقش فيها ونتشارك ونتعلم سويا تمارين الكلام لكي نستفيد جميعا بأمر الله
    راسليني على الإيميل التالي : eman@devenia.com
    وانا سأقوم بمراسلتك ونشر مناقشتنا في صفحة خاصة بكي وحينما اعلم منكي ماهي السلبيات التي تعاني منها في حياتك في موضوع الكلام سوف نتعلم سويا تمارين الكلام لتحويل السلبيات الي ايجابيات

    اشكرك
    ايمان


Comments are closed.